شهرآرانیوز - نوآوری یکی از مفاهیمی است که در سالهای گذشته با دنیای کسب و کارهای نوپا و استارت آپی بسیار عجین شده است. به طور کلی، نقش دانش و مهارتهای فناورانه در کنار خلاقیت و نوآوری در موفقیت کسب وکار بسیار مهم است. با این حال، بسیاری از افراد نوآوری را با اختراع اشتباه میگیرند. ممکن است نوآورى دربرگیرنده اختراع باشد ولى به عوامل دیگرى نیز نیازمند است. نوآوری در ذهن خیلیها چهارچوبی از پیش تعیین شده است که به ابتکار عمل در محصول یا خدمت ارائه شده خلاصه میشود، اما این همه ماجرا نیست. شاید همین جا اولین دلیل ناکامی در بسیاری از نوآوری هایمان مشخص شود.
سالها پیش گروهی در پی این سؤال تشکیل شد که چه کار کنیم تا پروژههای نوآوری به جای شکست طعم موفقیت را بچشند. ثمره ۳۰ سال تلاش برای پاسخ به این پرسش، تولد کتابی بود به نام «۱۰ گونه نوآوری».
این کتاب همه ساختار ذهنی شما از نوآوری را درهم میشکند و ممکن است با یک بار مطالعه، شما را در دریای اطلاعات و مثالهای مربوط به نوآوری غرق کند. در واقع، نویسندگان آن دور هم جمع شده اند تا ۱۰ گونه نوآورى را خلق کنند.
لری کیلی، رایان پیکل، برایان کوئین و هلن والترز، نویسندگان این کتاب، نوآوری را به محصول یا خدمت شما محدود نمیدانند، بلکه نوآوری می تواند در بخش کوچکی از فرایند سازمان نیز اتفاق بیفتد. نویسندگان کتاب با سالها تحقیق و زیر ذره بین قرار دادن سازمانها و نمونههای مختلف، ۱۰ گونه متفاوت از نوآوری و ترکیبات مختلف آن را به صورتی ساده و کاربردی ارائه می کنند. آنها سعی کرده اند با قاعدهمند کردن راه های خلق و ارائه و به نتیجه رساندن ایده ها، میزان موفقیت پروژه های نوآوری و کسب وکار را افزایش دهند.
محور کتاب «۱۰ گونه نوآوری» حول یک اکتشاف واقع شده است. نویسندگان کتاب عقیده دارند ۱۰ گونه نوآوری متفاوت از یکدیگر وجود دارد و همواره نیز وجود داشته است، نوآوریهایی که نیاز است با رعایت برخی ملاحظات با یکدیگر هماهنگ شوند تا بتوانند نوآوری تغییردهندهای را به وجود بیاورند.
کتاب چهارچوبهای بی نظیری پیش رویتان میگذارد تا به شما کمک کند نقش نوآوری در کسب وکارتان را از نو تعریف کنید و کیفیت بحثهای نوآوری را از هنری مرموز به علمی کاربردی ارتقا دهید.